V Krkonoších vyjely v sobotu do jubilejní desáté sezony speciálně upravené autobusy na přepravu jízdních kol. Takzvané cyklobusy propojují hlavní turistická centra v nejvyšších českých horách a během letní sezony jejich služeb využije několik desítek tisíc turistů. Cyklobusy se rozjely i v Orlických horách, například na lince z Rychnova na Šerlich.
Pozor, nahoře bývá chladno
Sezonu v Krkonoších oficiálně zahájila jízda plně obsazeného cyklobusu z Vrchlabí do Horní Malé Úpy na hřebenech Krkonoš. Zhruba čtyřicet cyklistů na zahajovací jízdě při návratu z Horní Malé Úpy do Vrchlabí čekal sjezd novou trasou pod Sněžkou do Spáleného Mlýna, výjezd do Pece pod Sněžkou a cesta lanovkou na Hnědý vrch. Cyklisté se museli dobře obléci, protože teplota se při podmračené obloze pohybovala jen několik stupňů nad nulou.
Kromě 118 kilometrů dlouhé páteřní trasy propojující Harrachov a Pomezní boudy je možné využít dalších pět linek, například z Jilemnice na Horní Mísečky či z Vrchlabí na Špindlerovu boudu. Na páteřní trase bude letos cyklobus kvůli opravě silnice zajíždět až do poloviny července do Černého Dolu a na Hoffmanovy boudy. Zastávky v Kořenově budou pro nástup obsluhovány na poptávku. V červnu budou spoje v provozu o víkendech, v červenci a srpnu denně, v září ve čtvrtek, o svátcích a víkendech.
Pohodlně i na další místa
Loni cyklobusy v Krkonoších přepravily téměř 31 tisíc cestujících a přes 3800 kol. Meziročně ubylo cestujících, ale přibylo přepravených bicyklů. Bližší informace o cyklobusech v Krkonoších je možné najít třeba v krkonošských informačních centrech.
Kromě Krkonoš a Orlických hor jsou v hradeckém kraji cyklobusy každoročně v provozu v Kladském pomezí a v Českém ráji. Hradecký kraj provoz cyklobusů dotuje zhruba třemi miliony korun. Dalších půl milionu dává na jejich propagaci. Průměrně využívá linky cyklobusů kolem dvaceti cestujících, ve špičce až padesát lidí.