Foto

Klamání zákazníků velkými
obchodníky nebere konce

12. 3. 2012

Další chyby v označování výrobků zjistila olomoucká pobočka Státní veterinární správy (SVS). Rakouská šunka nebyla nejvyšší jakosti, ale odpovídala jen výběrové kategorii. Ve slovenských uherských klobásách zase inspektoři našli drůbeží separát, ačkoliv v nich vůbec neměl být. Veterináři proto zakázali distribuci 364 kilogramů rakouské šunky Berger a 3,146 tuny uherských klobás Mecom ze Slovenska.

„Při běžné kontrole jsme v prodejně řetězce Albert zjistili z pěti výrobků tři chybně označené. Šlo o klamání zákazníků,“ řekl vedoucí odboru hygieny potravin olomoucké veterinární správy Pavel Moravec. Kontrola zjistila i další klamání zákazníků. Například u maďarského salámu Czabai, který měl obsahovat „maximálně 48 procent tuku“, bylo ve skutečnosti 56,6 procenta tuku. Veterináři proto zakázali prodej 140 kusů dvěstěgramových salámů. Obchodníci budou moci buď poslat potraviny zpět výrobcům, nebo opravit nápisy na produktech.

Veterináři uložili za chyby pokutu v hodnotě 20 tisíc korun. „Uvádění nesprávných údajů při označování potravin je v podstatě klamáním zákazníků,“ mluvčí SVS Josef Duben.

Albert není zdaleka jediný, kde kontroloři našli špatně označené zboží. Kupující klamalo také Tesco, Lidl či Penny Market. Kaufland zase prodlužoval trvanlivost svým sýrům.

hypermarket nákupy obchodní řetězce supermarket
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.