Foto

Při navrácení zboží musíte
dostat zpátky plnou cenu

1. 3. 2013

Pokud zákazník odstoupí v souladu s předpisy od smlouvy, má nárok na vrácení plné ceny výrobku. Odečtení peněz za dobu používání nebo opotřebení výrobku či z jiných důvodů, které často požadují obchodníci, odporuje zákonu.

Lidé si opakovaně stěžují, že obchodníci si například chtěli od ceny odečíst poplatek, který si banka účtuje za platbu kartou. V jiném případě odmítli obchodníci vrátit peníze, které si slevové portály počítají za zprostředkování prodeje.

„Případně si od kupní ceny odečítají částku zohledňující dobu používání a opotřebení výrobku. Prodejci takovým jednáním porušují zákon,“ říká vedoucí právní poradny spotřebitelského časopisu dTest Lukáš Zelený, podle něhož tak prodejci trestají zákazníky za využití zákonného práva odstoupit od smlouvy.

Všechny náklady spojené s reklamou, zprostředkováním nebo s odstraňováním vad v záruční době jdou tedy na vrub obchodníka. „Ten své náklady může zohlednit jedině v ceně zboží či služby,“ dodal Zelený. Zákazník má podle něj právo na odstoupení od smlouvy tehdy, když si koupí nefunkční věc nebo když opakovaně a neúspěšně odstraňuje stále stejnou závadu.

„Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky,“ uzavírá Zelený.

klamání zákazníků
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 45. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?