Nejtypičtějším ojetým vozem, pro který se Češi vrací do autobazaru, je modrý benzinový hatchback od Škody. Vyplývá to z analýzy společnosti AAA Auto, která hodnotila její prodeje za uplynulých pět let.
Analýza se také zabývala tím, jak často si zákazníci při opakovaném nákupu zvolí auto se stejnou vlastností jako u předchozích nákupů. Výsledky ukázaly, že ti, kteří opakovaně kupují ojetá auta, jsou nejvěrnější typu paliva, druhu karoserie a značce. O něco méně pravděpodobně si pak koupí auto se stejnou barvou. Řídí-li se barvou, kupují opakovaně modrou, oblíbené jsou ale také červená a šedá.
Ze značek se pak typicky vrací pro Škody (55,1 procent), Fordy (27,9 procent) a Renaulty (25,4 procent). Top 5 uzavírají značky Toyota (20,4 procent) a Citroen (20,3 procent).
Údaje o preferenci značek jsou však částečně zkresleny počtem prodaných Škodovek. Pravděpodobnost, že si někdo opakovaně v bazaru pořídí Škodovku, je totiž daná nejen tím, že s ní byl spokojen, ale také tím, že je jich na trhu s odstupem nejvíc.
Z typů karoserie jsou zákazníci nejvěrnější hatchbackům (53,5 procent) a majitelé benzinových aut se při opakovaném nákupu ze tří čtvrtin opět přiklánějí k benzinu.
"Výrobci nových aut a jejich zákazníci by se měli daleko více zajímat o životní dráhu jednotlivých aut během celého životního cyklu. Propracovanou strategii pro své výrobky ve stádiu ojetého vozu má jen několik málo výrobců. Zákazníkům to může ušetřit nemalé peníze," dodala generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.