Martina Tomková: S naším zařízením budou vaši rodiče neustále v bezpečí
Martina Tomková s jednou z klientek organizace Anděl Strážný

Martina Tomková: S naším zařízením budou vaši rodiče neustále v bezpečí

25. 10. 2021

Martina Tomková je projektovou manažerkou organizace Anděl Strážný, která nabízí službu nepřetržité péče o lidi ve vysokém věku, jež vyžadují neustálý dohled.

"Naši službu oceňují i děti a příbuzní našich klientů, kterým pomáhá naše služba v péči o jejich blízké a mají tak jistotu, že o jejich rodiče je dobře postaráno, i když jsou v práci nebo musí řešit další povinnosti"," říká Marina Tomková.

Zeptám se jako potenciální klient. Mám pětaosmdesátiletou maminku, která bydlí sama v bytě. Špatně chodí, má i velké potíže se zrakem. Nedávno upadla a zranila se, a trvalo dlouho, než se jí podařilo přivolat pomoc. Hledám službu, která by dokázala podobné situace rychle vyřešit. Co mi můžete nabídnout?

Vám a Vaší mamince bych nabídla naše mobilní monitorovací zařízení TIPEC, které bylo vytvořeno pro řešení těchto situací. Zařízení umí detekovat pády a delší nepohyb (v případě bezvědomí). Na základě této detekce nás upozorní a my zařizujeme příslušnou pomoc - přivolání záchranné služby nebo kontaktních osob. Kontaktní osoby voláme zejména v případech, kdy daná situace nevyžaduje pomoc lékaře, jedná se např. opravdu jen o pomoc se zvednutím nebo pomoc s denními aktivitami apod. V případě výjezdu IZS nemusí náš klient již nic dalšího řešit. O klientovi máme všechny informace týkající adresy, uložení klíčů, základní informace o zdravotním stavu, např. jaké používá kompenzační pomůcky, jaké má alergie nebo zda se léčí s nějakým onemocněním. Zařizujeme i kontakt s rodinou, která tak vždy hned ví o případné hospitalizaci nebo výjezdu záchranky. Díky naší službě by se situace s maminkou již neopakovala a byla ji zajištěna neodkladná pomoc, bez nutnosti fyzického dohledu.

Jak konkrétně funguje ten dispečink. Mohu se spolehnout na to, že když se stane něco v noci, že dispečink zareaguje v jakoukoli hodinu?

Náš proškolený dispečink funguje 24/7, 365 dní v roce včetně všech svátků, můžete mít tedy jistotu, že tu pro vaší maminku vždycky budeme a může se na nás s čímkoliv obrátit nebo si s námi popovídat.

 

DSCF6595 (1).jpg

 

Na základě čeho dispečerka rozhoduje, zda ke klientovi pošle záchranku, anebo kontaktuje příbuzné?

S klientem na začátku služby nastavujeme plán neodkladné pomoci, kde si potvrdíme s ním, popřípadě i s jeho rodinou, jak máme postupovat, např. co dělat, když se klient nehlásí nebo jak postupovat v případě zhoršení zdravotního stavu. Tento plán průběžně aktualizujeme dle zdravotního stavu a životní situace klienta, proto máme vždy aktuální informace pro řešení krizových situací, na základě kterých naše dispečerky postupují. Dispečerky jsou proškolené pro komunikaci s klienty, jsou s nimi v pravidelném kontaktu, pokud se děje něco neobvyklého, vždy to řeší a postupují svědomitě.

Vaše služba je založena na technickém řešení. Co ale, když technika selže?

Naše zařízení jsou v neustálém spojení s dispečinkem, proto v případě, kdy vidíme nestandardní chování zařízení, vždy posíláme technika, který klientovi zařízení zkontroluje, opraví na místě nebo vymění za jiné. Jsme schopni sledovat signál zařízení, stav baterie nebo průběh nabíjení, jestli funguje, jak má. Každý měsíc děláme kontrolu zařízení, testujeme SOS tlačítko s voláním na zařízení. Klienty, popřípadě jeho rodinné příslušníky instruujeme, jak se zařízením zacházet, co dělat. Zařízení jsou opatřené hláškami, kdy potvrzují vyslání signálu, např. u detekce pádu hlásí “pád, volám pomoc”, klient tak vždy ví, jestli spojení s námi proběhlo v pořádku, pokud by k detekování pádu nedošlo, může vždy zmáčknout SOS tlačítko, které je takovou pojistkou v těchto případech. Další kontrolu nabízí možnost nastavení detekce nepohybu, pokud by se klient delší dobu nehýbal, opět nás na to zařízení upozorní a opět ověřujeme, zda je vše v pořádku. Tímto nabízíme velký komfort oproti např. standardní koupě telefonu v prodejně, kde žádná pravidelná kontrola neprobíhá.

Není ovládání vašich zařízení pro staré lidi složité?

Není, zařízení bylo vytvořeno tak, tak aby bylo velmi jednoduché na ovládání. Říká si samo, že potřebuje dobít, potvrzuje klientovi, že ho správně umístil do nabíječky zvukovou hláškou “nabíjím”. Pro volání pomoci stačí pouze stisknout SOS tlačítko, všechny hovory se přijímají automaticky a veškerý servis řešíme my, navíc zařízení mají nabíječku s magnetickou koncovkou, pro ještě větší usnadnění. Samotné nošení je také velmi jednoduché, zařízení se dá připojit na šňůrku na krk nebo na pásek na suchý zip, kdy se zařízení nosí na ruce.

 

IMG-20210729-WA0008.jpg

 

Pro jaký typ klientů je vaše služba především určena a pro koho se nehodí?

Naše služba je určena zejména pro seniory, kteří žijí sami nebo bývají sami přes den, kdy jejich rodina chodí do práce. Nabízíme řešení i pro aktivní klienty, díky chytrým hodinkám s SOS tlačítkem, které jsou vhodné pokud klient ještě hodně jezdí na výlety nebo dochází někam do práce a chtějí mít jistotu v případě náhlého zhoršení zdravotního stavu. Vhodnost služby ověřujeme vždy v rámci úvodní schůzky, kdy si klienti zkouší obsluhu zařízení, např. jestli ho dobře slyší - předpokladem fungování služby je, že se klient musí dorozumět s naším dispečinkem. Pokud zjistíme, že služba není pro klienta vhodná, doporučíme mu jiné řešení.

Když bych si chtěl službu Anděla Strážného nyní objednat. Kde a na koho se mohu obrátit a jak dlouho spuštění služby trvá, protože mnohdy jsou situace, kdy asi klienti potřebují podobnou službu ze dne na den…

Zavolejte nám na nepřetržitou linku: 800 603 030, domluvíme se s vámi a uvědomíme sociální pracovnici, která se s vámi spojí a domluví termín schůzky, kdy přijedete k vám, všechno vám vysvětlí, rovnou s vámi vyzkouší zařízení, které zde rovnou nechá a vyřeší vše potřebné. Od této schůzky naše služba funguje a klient jí může naplno využívat.

Kolik stojí vaše služba měsíčně a jak drahá jsou zařízení, která jsou nutná pro zajištění vašich služeb?

Naše zařízení klientům zapůjčujeme zcela zdarma, platí se pouze služba tísňové péče, kterou navíc dáváme první měsíc zdarma. Od prvního měsíce v případě zařízení TIPEC, které má i detekci pádu a nepohybu stojí 450 Kč a v případě hodinek 350 Kč měsíčně.

Kde všude po Česku službu nabízíte, v jakých lokalitách?

Naší službu můžete využívat v rámci celé České republiky od Aše až po Frýdek Mýstek, naše sociální pracovnice máme po celé České republice a stále rozšiřujeme své působení.

 

Anděl Strážný chrání zdraví a životy, dává pocit jistoty a bezpečí 24 hodin denně, 365 dní v roce v rámci celé ČR. Službu Anděla Strážného je možné objednat na telefonickém čísle 800 603 030. Více informací zde: https://www.andelstrazny.eu/

domácí péče senioři zdraví
Hodnocení:
(5 b. / 8 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 51. týden

Advent a vánoční zvyky v Česku i ve světě. To bude tématem vědomostního kvízu tohoto týdne.