Anděl strážný zachránil již několik životů
Anděl strážný pomáhá starým lidem již deset let.

Anděl strážný zachránil již několik životů

4. 10. 2021

Deset let poskytuje služby nepřetržité tísňové péče organizace Anděl Strážný. Díky monitorovacím zařízením a pultu tísňové péče pomohl Anděl Strážný stovkám seniorů v nesnázích a zachránil několik životů.

Tísňová péče Anděl Strážný je registrovanou sociální službou, která přímo navazuje na ostatní sociální služby (např. pečovatelské služby, osobní asistence..) a vhodně je doplňuje. Stejně jako na ostatní sociální služby, je možné i na tuto žádat o příspěvek na péči. Zprostředkovává pomoc v případě zhoršení zdravotního stavu, pádu nebo jakékoliv tíživé životní situaci seniora nebo člověka v domácí zdravotní péči, či se zdravotním znevýhodněním. "Klienti  mohou být  přes zapůjčené monitorovací zařízení s sos tlačítkem nebo chytré hodinky nepřetržitě propojení s dispečinkem tísňové péče, který postupuje vždy dle individuálních potřeb klienta, dle kterých kontaktuje záchrannou službu, rodinu nebo další kontaktní osoby" vysvětluje Martina Tomková, projektová manažerka organizace Anděl Strážný.

Díky mobilnímu uzpůsobení těchto zařízení, je možné je mít stále při sobě i včetně venkovních procházek nebo běžné domácí činnosti, díky tomu je tato služba vhodná i pro aktivní seniory, kteří např. rádi tráví svůj volný čas v přírodě nebo jezdí na výlety. GPS lokalizace umožňuje rychlé nalezení klienta v přírodě nebo kdekoliv mimo domov a umožňuje pomoc klientům, u kterých dojde k náhlému zhoršení zdravotního stavu venku.

Obrázek1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak služba tísňové péče funguje?

Klienti  mají u sebe monitorovací zařízení, přes které se mohou nepřetržitě spojit s dispečinkem tísňové péče a zavolat si pomoc, poradit se nebo požádat o kontaktování někoho z rodiny. Zařízení sleduje jejich denní činnost a zaznamenává neobvyklý pohyb, například pád nebo delší nehybnost. V případě, že se monitorovaný klient dlouho nehýbe, nebo naopak upadne, služba dispečinku okamžitě zjišťuje, jestli je klient v pořádku a pokud se klient nehlásí, volá pomoc. Klienti velmi často využívají i dalších doplňkových služeb, které služba tísňové péče nabízí a řeší situace, kdy je klient sám nebo má rodinu daleko. "Mezi těmito službami je např. možnost uložení klíčů, tak aby nebylo nutné vyrážet dveře a bylo možné se dostat do nemovitosti bez prodloužení doby od zavolání k poskytnutí první pomoci způsobené např. čekáním na odemčení ze strany rodinného příslušníka. Dále klientům, kteří žijí sami nabízíme pravidelné volání dispečinku pro ověřování zdravotního stavu, a nebo i tzv. Povídavá linka, kdy pracovníci Anděla Strážného volají klientům, aby si s nimi popovídali a udržovali je v dobré psychické kondici nebo si jen s nimi zahráli slovní hry, vždy postupují dle aktuálního přání klienta, říká Martina Tomková.

 

Pomoc přišla včas

Anděl Strážný již v průběhu deseti let, co službu seniorům poskytuje, zachránil několik životů. Službě vděčí za pomoc například dvaašedesátiletý Petr z Liberce, který si službu Anděla strážného objednal před pěti lety, když částečně ochrnul po prodělané mozkové mrtvici. „Upadl jsem a byl jsem mimo. Když jsem se děvčatům z dispečinku neozýval, zavolali mi záchranku a díky tomu jsem přežil," říká pan Petr. Monitorovací zařízení, které měl pan Petr u sebe, vyslalo dispečinku zprávu, že se nehýbe. Dispečerka vyslala do Petrova bytu záchrannou službu. "Díky náramku žiju. Stále mohu být ve svém bytě a zároveň mám pocit jistoty, že když se dostanu do nesnází, přijde pomoc. Děvčata mi teď pravidelně volají a já se na to vždycky těším,“ směje se pan Petr, který služby Anděla Strážného doporučuje.

 Petr Jestřáb (1).jpg

 

Anděl Strážný pomáhá i osamělým lidem

Paní Irena (88 let) byla vždy velmi aktivní. Vedla Klub DPS, organizovala pro důchodce řadu výletů. Pravidelně rok co rok jezdili parníkem po Vltavě, poznávali starobylou Prahu a její okolí, jezdili do Jižních Čech, navštěvovali park s rododendrony v Průhonicích, spolupracovala s cestovními kancelářemi, navštěvovala univerzitu třetího věku. V roce 2017 obdržela od primátorky Prahy vyznamenání za dobrovolnickou činnost. Kvůli pandemii koronaviru a následným restikcím však paní Irena ztratila kontakt se svými přáteli, kteří ji velmi chybí. Oporu našla v Andělu Strážném, kde nejvíce využívá Povídavou linku. Rovněž si velmi chválí pravidelnou kontrolu zdravotního stavu a připomínání léků. Anděl Strážný jí již několikrát pomohl a tak má paní Irena jistotu, že pomoc je vždy za dveřmi. „Vždy nejsou lidi ochotní pomoci, z Anděla je pomoc automatická," říká paní Irena.

 Irena Čejková.jpg

 

Chceme, aby naše služba pomohla k dalším podobným příběhům s dobrým koncem, bohužel se stále obecně o službě tísňové péče málo ví, a proto se snažíme dělat osvětu a pracovat na tom, aby se o této službě vědělo říká Martina Tomková, projektová manažerka tísňové péče Anděla Strážného.

 

Anděl Strážný chrání zdraví a životy, dává pocit jistoty a bezpečí 24 hodin denně, 365 dní v roce v rámci celé ČR. Službu Anděla Strážného je možné objednat na telefonickém čísle 800 603 030.

 

domácí péče zdraví
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 50. týden

Blíží se vánoční svátky a s nimi návštěvy v rodinách, u známých, a také jiné společenské události. A tak si tentokrát vyzkoušíme, jaké máte znalosti z etikety.

AKTUÁLNÍ ANKETA