Také vás rozčiluje, když televizní pořad přeruší reklama, která je několikrát hlasitější než vysílání samotné? Pak máme dobrou zprávu. Domácí televize možná nebudou smět vysílat reklamu, teleshopping a označení sponzora více nahlas než ostatní pořady. V novele zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání to navrhuje skupina poslanců ze všech sněmovních stran. Sankce za prohřešek by mohla činit deset tisíc až pět milionů korun. Novelu však ještě musí schválit parlament.
Na dodržování předpisu by dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat více nahlas ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.
Na zvýšenou hlasitost reklam si často stěžují diváci. Zákaz hlasitějšího vysílání reklamy přitom platí například na Slovensku a v Polsku.
Samotné televize se k návrhu staví rezervovaně. „Hlasitost reklamy je problematika, jíž se zabýváme dlouhodobě. Do této doby byla zvuková intenzita záležitostí zadavatelů reklamy, kteří vysílateli televizní spoty dodávali,“ uvedla například mluvčí České televize Michaela Fričová. „Již teď dodržujeme samoregulační ustanovení o stejné hlasitosti všech pořadů a ostatních částí vysílání včetně reklamy,“ dodala.