Ve většině modelů Hany Podolské byste udělali velkou parádu i dnes. Jsou krásné a nadčasové. Vysoká kvalita krejčovské práce, luxusní látky, znalost nejnovějších pařížských módních trendů, přizpůsobených českému výtvarnému cítění, ale i podnikavost, obchodní duch a příjemná společenská povaha majitelky – to vše lze obdivovat na výstavě připomínající nejznámější a nejoblíbenější módní salon v meziválečné české společnosti – salon Hany Podolské.
Ten se stal nejoblíbenějším a nejznámějším módním závodem meziválečné české společnosti. Jeho klientelu tvořily herečky a další celebrity (například Růžena Nasková, Jarmila Kronbauerová, Olga Scheinpflugová, Adina Mandlová, Růžena Šlemrová, Nataša Gollová, Jarmila Novotná, Eliška Junková a další), dámy z vyšší společnosti, především Hana Benešová, ale příležitostně i ženy ze střední vrstvy české společnosti.
Její modely se objevily v mnoha filmech této éry: „Každému jsem tvrdila, že moji cenu měla dostat paní Podolská, která pro film Kristián ušila všechny modely. Moje zásluha snad byla, že jsem je jako bývalá manekýna uměla nosit,“ prohlásila herečka Adina Mandlová poté, co získala prestižní Svatováclavskou cenu za film Kristián.
Z Nuslí do paláce Lucerna
Modelový dům dámských toilet Hanna Podolská se vyvinul z malé krejčovské dílny, kterou švadlena Johanna Vošahlíková (1870 – 1972) založila v Nuslích v roce 1905 a rozšířila po přestěhování do domu U Pěti králů ve Vyšehradské ulici v roce 1907, kdy se též provdala za Viktora Podolského. V roce 1914 dílnu přestěhovala do centra Prahy a o rok později otevřela módní salon pro dámy v paláci Lucerna. Zde zůstal až do roku 1931, kdy se přemístil do Nového paláce Riunione Adriatica na rohu Jungmannovy ulice a Jungmannova náměstí.
Modelový dům Podolská přežil protektorátní léta i složité poválečné období, v roce 1948 byl znárodněný a o šest let později začleněný do národního podniku Módní závody Praha pod názvem Eva.
Hana Podolská přesto ve „svém“ módním závodě pracovala až do roku 1954, kdy byla krutě odeslána do důchodu. Kontaktu se zaměstnanci podniku, zejména se švadlenami, se však nevzdala a dění v módě stále sledovala. Zemřela 15. února 1972 ve věku nedožitých dvaadevadesáti let. Salon, v té době už znám pouze jako Oděvní služba Eva, svou zakladatelku přežil o pouhých 19 let. V roce 1991 totiž definitivně zanikl.
Stejně smutný je i osobní příběh paní Hany: manžel jí tragicky zemřel už v roce 1926, starší syn ve třicátých letech zemřel také, mladší emigroval do USA a s matkou už se nikdy neshledal.
Jméno Hany Podolské však zůstalo dodnes v povědomí veřejnosti jako legenda o meziválečné eleganci a o statečné, podnikavé a mimořádně schopné ženě, zosobňující společnost založenou na demokratických principech a slušných vztazích mezi lidmi.
Kurátorkou výstavy je PhDr. Eva Uchalová, která se módou v období první republiky dlouhodobě zabývá a napsala již mnoho publikací na toto téma, mimo jiné Pražské módní salony 1900-1948, Modelový dům Arnoštka Roubíčková Praha 1909–1943 či Oldřich Rosenbaum/Oldric Royce. K výstavě vyjde v průběhu podzimu 2018 nová monografie Hany Podolské, v níž autorka Eva Uchalová představí výsledky svého dlouholetého bádání o Modelovém domě Podolská.