Lávka sice souvisí s nádražím, ale nás bude zajímat něco jiného. Do jakého podniku vedla.
Podnik, kam lávka pro pěší vedla, patřil mezi nejstarší u nás. Byl založen v roce 1919 jako podnik, který se zaměřoval na opravu letounů a následně i na jejich produkci. Původní sídlo bylo v bývalém cukrovaru.
V roce 1929 vznikly nové haly a došlo k přestěhování podniku (dalo by se říci, že z údolí na kopec). V poválečném období začal být aktivní v automobilovém průmyslu, vyráběl dokonce obrněné transportéry pro armádu, v dalších letech to byly nákladní automobily. Rozhodujícím milníkem byl podpis licenční smlouvy se zahraniční firmou. V porevolučním období došlo několikrát ke změně majitele společnosti a produkci podnik ukončil v létě 2013.
Do jeho názvu bylo zakomponováno i jméno předsedy vlády jedné země.
V roce 2016 podnik obnovuje činnost a stal se součástí Holdingu CSG. V roce 2017 dochází k přestěhování výroby do pardubického kraje.
Ještě pár slov k nádraží:
Železniční trať funguje od roku 1872, odkud-kam, to už napsat nemůžu, to bych napověděla moc. Staniční budova je z roku 1875. Nádraží mělo velký význam pro nákladní dopravu, podniky v blízkém okolí (byly dva), měly vybudované svoje vlečky.