Jak se město postupně rozrůstalo v důsledku rozmachu průmyslu, vyvstávala také potřeba vhodné dopravy. Dráha byla stavěna hlavně z důvodů podnikatelských záměrů, lepšího propojení hutních a textilních podniků kolem trati, a tím i lepším přísunem materiálu, odbytem hotových výrobků i pro přepravu zaměstnanců.
V roce 1869 radní předložili návrh o výstavbě nádraží v blízkosti velkých průmyslových závodů. Práce na trati byly zahájeny v srpnu 1869 a úsek mezi dvěma městy byl otevřen 1. ledna 1871.
V roce 1987 budovu opravovali, ale původní dělená okna nahradili nečleněnými, secesní omítky vyhladili, odstranili dřevěné obložení ve vestibulu i původní dlažbu.
Výpravní budova nádraží a stavědlo byly 19. února 2003 prohlášeny kulturní památkou.
Stavědlo z režného cihelného zdiva s hrázděným patrem a vnějším přístupovým schodištěm je jedním z trojice obdobných objektů. Dochovaná stavba je realizací projektu z roku 1905. Protože samozřejmě už není využívána, stává se často obětí vandalismu.
Nepovedlo se mi lépe zachytit přemostění - ten oblouk - vedoucí k velkému nákupnímu centru, které je pojmenováno po původním průmyslovém závodě zde stojícím.
Naši senioři v muzeu, tu v bleděmodré bundě určitě poznáte..